sobota, 27 października 2012

Mniam!

No to wczoraj był tzw dzień petarda...każda minuta ściśle zaplanowana i na wagę złota iiiii wyobraźcie sobie, że jakimś cudem udało mi się zrobić wszystko co miałam w planach:D Jest moc!! A na dodatek w domu czekała na mnie niespodzianka...hehe nie, to nie był Filip ubrany tylko w bitą śmietanę, a zjadłabym coś słodkiego:P Gdy szalony piątek trwał udało mi się wygospodarować 2 minuty na telefon do mego lubego i szybko przekazać mu instrukcje odnośnie czegoś do jedzenia: "w lodówce jest:cukinia i feta, kurczak-idź kup...proszę??... no i wiesz jak ja to ostatnio zrobiłam?? no to super, powodzenia, będę późno i takie tam romantyczne bzdety;P Kocham Cię itp:) Noooooooooooo to powiem Wam że dał radę mój facet Kochany! Obawiałam się trochę, ale niepotrzebnie. Sam od siebie dodał mój autorski miks nasion (mam taki pojemnik z mieszanką nasion których używam do surówek, jogurtów i innych dań, podam Wam poniżej składniki, bo naprawdę warto mieć coś takiego pod ręką:), przyprawił skubany znakomicie i jak zobaczyłam po wejściu taką przepiękną michę posypaną śniegiem z fety to myślałam że klęknę...uszy więcej niż mi się trzęsły, one fikały koziołki:P Naprawdę miło gdy czasem rolę się odwrócą...już wiem czemu on mnie tak uwielbia, też bym się kochała:P Jednym słowem zawsze miło jest gdy ktoś o Nas dba:)

Wszystkim zainteresowanym podaję przepis na cukiniowe talarki w towarzystwie drobiu i fety:)
Ingridiensy:
2 średni cukinie
kostka fety light
1 pojedyncza duża pierś z kurczaka
1-2 łyżki oliwy z oliwek extra virgine vel z pierwszego tłoczenia
przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano (ja czasem dodaję curry i słodką paprykę)
1/3 szkl. nasion


(miks nasion: mała paczka łuskanego słonecznika i taka sama dyni, paczka migdałów- siekamy je sami na mniejsze kawałki, płatki z migdałów odpadają, 3-4 łyżki siemienia lnianego w całości, mała paczka sezamu, 1-2 garście orzeszków ziemnych...można też dodać nerkowce, pistacje, orzechy laskowe i włoskie, to już pozostawiam Wam )


Na teflonowej patelni rozsmarowujemy pędzelkiem oliwę z oliwek i na rozgrzany tłuszcz wrzucamy pokrojoną w drobną kostkę pierś z kuraka. Podsmażamy z obu stron, uważając żeby nie przesuszyć- dobrze przygotowana "kura" jest w środku soczysta. Ściągamy z patelni mięcho i zlewamy z patelni soki vel sosik. Znów delikatnie smarujemy patelnię oliwą i gdy ta się rozgrzeje "do czerwoności" wrzucamy nasiona, gdy te się lekko przypieką dodajemy cukinię pokrojoną w 0,5 cm plastry, mieszamy i zostawiamy pod przykryciem, na małym gazie na ok 20 min, co jakiś czas mieszając. Gdy mieszanka "kisi" się w swoim sosie my kroimy fetę w drobną kostkę, przygotowujemy talerze, polerujemy sztućce itp:P Zaraz przed ściągnięciem patelni z "gazu" dodajemy z powrotem pierś, mieszamy, 3 minuty dusimy razem i voila! Przekładamy na talerze, posypujemy fetą i pałaszujemy:)

Porcja dla dwóch osób, panowie muszę zjeść tego trochę więcej żeby się najeść.
Czas przygotowania: 40-45 minut






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz